"Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć", Larry Winget



autor: Larry Winget
tytuł: "Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć"
wydawnictwo: Druga Strona, Warszawa 2013, str. 245
ISBN: 978-83-64190-01-8


Larry Winget to trener rozwoju osobistego i jeden z najlepszych motywacyjnych mówców w Stanach Zjednoczonych. Autor bestsellerów z listy New York Timesa: „Ludzie to idioci!”, „Twoje dzieci to Twoja wina”, „Jesteś bez grosza na własne życzenie”.

„Zamknij się! Przestań narzekać i zacznij żyć!” - już sam tytuł może wzbudzać kontrowersje. Kto ma prawo mówić mi abym się zamknęła? I to w tak bezpardonowy sposób. Autor wygląda na cwaniaka, zadufanego w sobie, który myśli, że zjadł wszystkie rozumy. I tu dochodzimy do konkluzji, skoro on nie ma prawa do mnie powiedzieć, abym się zamknęła, tak samo ja nie mam prawa oceniać go po wyglądzie.

Miałam obawy biorąc ten tytuł do ręki. Do tej pory nie sięgałam po żadnego rodzaju poradniki. Po pierwsze nie potrzebowałam ich na tyle, aby szukać rozwiązań w książkach, jak również nigdy nie ufałam różnego rodzaju psychologom i motywacyjnym mówcom. Wychodziłam z przekonania, że nikt nie powie mi jak mam żyć. Póki się nie sparzę, niczego nie osiągnę.

Larry Winget pisze o błahych sprawach, jednak daje wiele do myślenia. Rozwiązania są tak oczywiste, że sami moglibyśmy na nie wpaść, a jednak. Problemu nie szukamy w sobie tylko w innych. Nigdy my nie jesteśmy winni, tylko reszta czegoś od nas wymaga. Książka jest raczej przeznaczona dla amerykańskiego społeczeństwa, mimo wszystko Polacy to naród lubujący się w narzekaniu. Nie powinniśmy patrzeć na innych, nie kierować się ich postępowaniami, tylko robić swoje. Gdyż od nas zależy ile jesteśmy w stanie zdziałać dla siebie, i jak wiele potrafimy poświęcić. Wiele razy autor nakazuje nam abyśmy walczyli, nie poddawali się.

Autor przez całą książkę zwraca się do czytelnika, jako do równego sobie, co może początkowo denerwować. Gdyż po jakimś czasie przy czytaniu, bierzemy wszystko, o czym mówi, do siebie. Larry Winget nie klepie nas po ramieniu i mówi, że wszystko będzie ok., raczej krytykuje nas na każdym kroku. Robi to świadomie i wie, że to postępowanie da nam do myślenia. Jeśli jesteśmy silnymi osobami, zrobimy ze swoim życiem porządek, jeśli natomiast jesteśmy słabi- stoimy na przegranej pozycji.

Jeśli nie lubicie poradników to Was nie zachęcę. Ja jednak się przełamałam i nie żałuję, że zapoznałam się z tą pozycją. Wiele razy miałam ochotę rzucić książką w kąt, za to, w jaki sposób autor do mnie mówił, jednak po chwili docierało do mnie, że skoro mnie to denerwuje to coś w tym musi być.  Wiele razy również zgadzałam się z autorem, wiele śmiechu wywołały we mnie niektóre przytoczone przez niego przykłady.

Poradnik polecam. Książkę czyta się bardzo szybko a czas z nią spędzony na pewno nie będzie straconym, a wiele może wnieść świeżości w nasze odczuwanie własnej przyszłości.

Moja ocena: 4/5


Za możliwość zapoznania się z książką dziękuję wydawnictwu Druga Strona

Komentarze

  1. Mało kiedy czytam poradniki, wręcz od święta. Ten mnie niestety nie przekonuje do siebie nic, a nic. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasem czytam poradniki, a ten zapowiada się bardzo ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem entuzjastką poradników. Zawsze coś z nich wynosze dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja właśnie szukam czegoś w tym stylu, coś co da kopniaka , zmotywuje, może się skuszę.
    Podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Poradniki czytuje, więć może skuszę się i na ten ):

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty