"Zwiastun Burzy", Bernard Cornwell

"Zwiastun Burzy" to drugi tom cyklu WOJNY WIKINGÓW.

Uhtreda poznajemy w pierwszej części "Ostatnie Królestwo" jako małego 10 letniego chłopca porwanego prze Wikingów. 

Tutaj już mamy do czynienia z 21 letnim młodzieńcem, który nadal jest rozdarty pomiędzy Duńczykami z którymi wiążą go przyjaźnie i pogańska religia, a Saskim królem Alfredem, któremu ponownie przysiągł wierność.

Poślubił Mildrith, która dała mu syna Uhtreda, który jednak zmarł, a Mildrith postanowiła wstąpić do zakonu.

Wydawałoby się, że większych wojen nie będzie a jednak.
W tej części akcja również bardzo szybko pędzi do przodu, zachowana jest chronologia wydarzeń. Poznajemy młodego dziedzica ziem Notrhumbrii, który wie jak walczyć, jak podejść wroga, tylko nadal nie potrafi się postawić po jednej stronie. Nie wie z kim chce być, gdy jest z Alfredem myśli jak on, tym bardziej, że usłyszał gdzieś, że jego brat Ragnar nie żyje. Jednak jak się okazuje, że Ragnar żyje ma ochotę do niego dołączyć, ale przecież wiąże go przysięga z Alfredem.

Mamy tu ponownie notkę historyczną, która nakreśla nam prawdziwą historię, które osoby i wydarzenia to prawda, a które to fikcja.

Do tej pory nie pomyślałam, że tak spodoba mi się powieść historyczna. Zazwyczaj omijałam je szerokim łukiem, na półkach w księgarni czy bibliotece nie zwracałam uwagi, a tu proszę jakie pozytywne rozczarowanie. Ale to przede wszystkim dzięki Cornwellowi, bo trzeba umieć tak opisać fakty historyczne i wpleść w nie troszkę fikcji, aby zainteresowały na tyle, że ciężko się od książki oderwać.

Takiej historii mi brakowało. 

Czekam z niecierpliwością na 3 część "Panowie Północy".

Moja ocena: 5/5

Książkę przeczytałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa ERICA - bardzo dziękuję!!!

Komentarze

  1. Książka mam zamiar przeczytać w najbliższych dniach, dlatego tylko zerknęłam na ocenę. Zapowiada się świetna opowieść:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. do powieści historycznych podchodzę wyjątkowo nieufnie, ale trzeba przyznać, że okładka wygląda przednio.

    OdpowiedzUsuń
  3. ogólnie powieści historycznych nie lubię, ale jak jest dobrze napisana i troszkę miesza się z fikcją to czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty