"Wampir z M-3", Andrzej Pilipiuk

Z Andrzejem Pilipiukiem spotkałam się przy okazji 3 pozycji: "Dziedziczki", "Kuzynki" i "Księżniczka". Powyższe pozycje bardzo przypadły mi do gustu, więc postanowiłam sięgnąć po kolejne lektury. W mojej bibliotece była wtedy tylko seria o Jakubie Wędrowyczu.  Jednak nie przypadła mi do gustu. I zaniechałam sięgania po kolejne pozycje autora.

Od pewnego czasu głośno zrobiło się na blogach i forach o "Wampirze z M-3". Długo się opierałam tej książce, zrażona Wędrowyczem. Jednak pomyślałam, że skoro jest to w jakimś sensie parodia "Zmierzchu", może spróbuję.

I już w bibliotece przysiadłam sobie w kąciku aby przeczytać chociaż ze 2-3 strony, stwierdziłam, że jednak to jest to.

Główna bohaterka to 18-letnia Gosia, która postanawia skończyć ze swoim życiem, popełnia samobójstwo. . . i film się urywa.
Budzi się po jakimś czasie w rodzinne krypcie, co ją bardzo dziwi. Postanawia wrócić do domu. Jednak nikt tam na nią nie czeka, a wręcz przeciwnie postanawiają ją przepędzić. Ratuje ja w pewien sposób z opresji wampir Marek, który wyjaśnia jej w jakiej teraz znalazła się sytuacji, a przede wszystkim też to, że sama jest wampirem. No i mamy sporo ciekawych i prześmiesznych historii.

Cała akcja dzieje się w PRL. Nie mamy tu do czynienia z wampirami-wegetarianami, a jest lekka aluzja do "Zmierzchu". Wampiry te nie świecą, nie piją, nie jedzą, nie oddychają- ale piją ludzką krew.
To zbiór chronologicznie ułożonych opowiadań, chociaż momentami miałam wrażenie, że akcja urywa się w połowie, a gdzie koniec?

Dużo śmiechu, żartów- przy tej lekturze spędziłam miło czas. I chyba trzeba się powoli jednak przekonać do pana Pilipiuka???

Moja ocena: 4/5

P.S. Jutro recenzja "Rodziny Wenclów"

Komentarze

  1. Kolejna pozytywna recenzja tej książki. Muszę ją przeczytać:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja pana Pilipiuka mam za sobą serię "oko jelenia", a tą książkę mam w najbliższych planach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegos czasu juz poluje na te ksiazke. Moze mi sie w koncu uda:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją na półce. Brat nie jest zadowolony z książki, ale kto wie... może mi się spodoba?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna lektura, uwielbiam książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony ślad....

Popularne posty